آموزواره

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

آموزواره

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

سیستم مدولی، روندی و روشی را بسط می دهد که در آن برای طراحی و ساخت و ساز از یک سیستم هماهنگ کننده به عنوان هدف اصلی در طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی استفاده می شود. یک سیستم هماهنگ کننده همیشه به اهداف و مقاصد خاص و ویژه مربوط می شود.

سیستم مدولار در معماری pdf

سیستم مدولار در معماری

ملاحظات هندسی
با توجه و اتکاء بر سیستم مختصات، ساختمانها و اجزای آنها بگونه ای کاملا منظم مرتب می شوند و موقعیت دقیق آنها به همراه اندازه مناسب هر یک، دقیقا مشخص می شود. بدین ترتیب ابعاد طبیعی اجزا، همچنین ابعاد اتصالات و اتصالات داخلی را می توان به درستی بدست آورد.

درباره سیستم مدولار در معماری

سیستم مدولار


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۳۵
meri ariakia

شیت بندی معماری به این معناست که تمامی اجزای طرح معماری و طراحی پلان ساختمان مورد نظر رو به یک صورت دیگر تعریف کنید و چندین نمونه از این طرح را ارائه دهید که در نهایت این نمونه ها با مواجه شدن با تغییرات و بهینه سازی های دیگر با نقشه خوانی پلان ساختمان به صورت عملی اجرا می شوند و در نهایت سازه مورد نظر تکمیل می شود .
شیت بندی معماری زیر با نرم افزار فتوشاپ طراحی شده و به صورت لایه باز و نیز رایگان می باشد . که دانشجویان معماری به راحتی طرح خود را می توانند درون آن جاگذاری کنند.


دانلود شیت بندی رایگان لایه باز

شیت رایگان

در شیت بندی های کامپیوتری میتوان به نکات زیر توجه کرد :

  • در ارائه نهایی شیت بندی که با استفاده از فتوشاپ کامل می گردد میتوان از عکس ماکت ها استفاده شود .
    باید از فونت مناسب و زیبا برای ارائه اطلاعات شیت استفاده شود.
    ترکیب رنگی شیت بندی و نوع رنگ ها و افکت های بکار رفته در ان کار سلیقه ای می باشد و میتواند بنا به سلیقه طراحان متفاوت باشد .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۱۳
meri ariakia

قبلا بیشتر افراد از روش پرزانته دستی ، تکنیک های گرافیک ، اسکیس و راندو ، برای معرفی بهتر آثار خود استفاده می نمودند.تکنیک های گوناگون راندو مانند راندو با ماژیک ، راندو با آبرنگ ، مرکب و مدادرنگی برای ارائه بهتر یک اثر معماری یا یک شیت موفق مورد استفاده قرار میگرفتند.امروزه در مقاطع دانشگاهی از این روش بیشتر استفاده می گردد. چون سرعت پرزانته و شیت بندی دستی خیلی بالاتر می باشد.
شیت بندی فوق توسط نرم افزار فتوشاپ طراحی گردیده و به صورت لایه باز می باشد . این شیت بندی به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است.

دانلود رایگان شیت بندی معماری

دانلود رایگان شیت بندی معماری

توجه به این نکته ضروری است که در زمینه کاری ، امروزه بیشتر از نرم افزار های مختلف برای پرزانته استفاده می گردد.نرم افزارهای مختلفی مثل فتوشاپ photoshop ، ایلوستریتور Illustrator ، کورل Corel در پرزانته حرفه ای و شیت بندی مورد استفاده قرار می گیرد.بیشتر افراد با نام نرم افزار فتوشاپ آشنایی دارند. چون امکان دارد حتی عکس های عادی خود را با فتوشاپ ادیت کنید.اما نرم افزار های ایلوستریتور و کورل و … بیشتر توسط طراحان حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد و دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از سایر نرم افزار های عمومی تر مجزا می کند.

دانلود رایگان شیت معماری free psd

دانلود رایگان شیت بندی معماری

در شیت بندی و پرزانته با کامپیوتر ، معمولا بخشی از مدارک طرحدر نرم افزار هایی مانند اتوکد Autocad و همچنین در نرم افزار های سه بعدی سازی مانند تری دی مکس ، راینو Rhino ، گرسهاپر Grasshopper ، رویت Revit ، آرشیکد Archicad ، اسکچاپ Sketchup و … فراهم می گردد.

پرزانته دستی یا نرم افزاری؟
به طور کلی می توان گفت استفاده از پرزانته دستی یا نرم افزاری بستگی به مقدار زمان شما و کیفیت مورد انتظار شما از کار و محل ارائه دارد.بدون شک امروزه پرزانته دستی برای محیط های دانشگاهی پذیرفته است ،اما در محیط های حرفه ای ، عرف کار استفاده از پرزانته های کامپیوتری می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۱۰
meri ariakia

سه بعدی فرهنگسرا با اسکچاپ طراحی شده و کانسپت مناسبی برای طراحی فرهنگسرا برای دانشجویان معماری است فرهنگسرا ساختمانی ایست که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند.
در فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، دوزندگی و جزاینها فراهم میشود. برخی از فرهنگسراها کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارا هستند. برخی از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه خود به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند. بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار (تخصصی) اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می کنند.

سه بعدی فرهنگسرا با اسکچاپ
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۱:۰۴
meri ariakia

سه بعدی اسکچاپ مرکز فرهنگی رایگان می باشد . این مدل به وسیله نرم افزار اسکچاپ طراحی شده است و کانسپ مناسبی برای دانشجویان معماری می باشد .  بعضی از پروژه ها نیاز به فرایند عمیق تر نسبت به دیگر پروژه ها دارند ، اما به طور کلی  مسائل مربوط به طراحی مشابه است که باید در نظر بگیرید.
معماری مفهومی(Conceptual architecture) یک نوع معماری است که از مفهوم گرایی استفاده می کند، که با معرفی ایده ها یا مفاهیم خارج از معماری به عنوان وسیله ای برای گسترش رشته معماری شناخته می شود. این نوع طرح اساسا متفاوت از ساختمان تولید شده توسط معمار به عنوان یک مدل سازنده است .
برای طراحی فرهنگسرا باید به اصول طراحی دقت کنیم مانند برنامه فیزیکی . ازین رو بعد از شکل گیری کانسپت مورد نظر در ذهن به سراغ طراحی اصولی می رویم.
فایل سه بعدی اسکچاپ مرکز فرهنگی رایگان ، شامل یک فایل زیپ و حجم 5 مگابایت می باشد.

مدل سه بعدی اسکچاپ مرکز فرهنگی رایگان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۳۲
meri ariakia