آموزواره

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

آموزواره

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

پاورپوینت نمونه موردی بیمارستان خارجی | نقد نمونه بیمارستان خارجی

بر اساس تعریف وزارت بهداشت – درمان وآموزش پزشکی:

بیمارستان واحدی است که حداقل دارای 15تخت باتجهیزات وخدمات عمومی پزشکی لازم و حداقل دو بخش داخلی و جراحی همراه با پزشکان متخصص باشد.

بیمارستان کودکان آریزونا : بیمارستان کودکان آریزونا، توسط گروه معماری اچ کی اس طراحی و بازسازی شده است. این مرکز بزرگترین مرکز بیماری های کودکان در این کشور است. این بیمارستان بخشی از مجموعه بزرگ فونیکس است که زیبایی بسیاری به معماری این محموعه داده است. چالش تیم طراحی در این پروژه افزایش زمین دانشکده و الحاق بنای جدید به ساختمان قبلی با حفظ انعطاف پذیری، ایجاد سهولت دسترسی به بخش های محتلف و از همه مهم تر حفظ شادابی فضا برای کودکان است.

بیمارستان کودکان فونیکس :کانسپت کلی برای طراحی بیمارستان کودکان فونیکس، ایجاد یک بنا در ارتباط با فضای سبز پیرامونی بوده است. چیزی شبیه کوه و دشت کوهپایه ای. اتاق بیمار و فضاهای عمومی بیمارستان مثل راهروها یا فضاهای انتظار بسیار زیبا و دل نشین اند. جهت گیری بنا شمال شرق به جنوب غرب است و این مسئله باعث سهولت دسترسی ها در بنا شده. همچنین برای سهولت بیشتر در دسترسی سنگفرش های محتلفی در بنا به کار رفته تا مراجعین را راهنمایی کند؛ رنگ های مختلفی روی دیوار زده شده است که هم برای راهنمایی است و هم باعث زیبایی و تلطیف جو بیمارستان شده. رعایت این موارد فضای دلهره آور بیمارستان را به فضایی آرام که مخصوص کودکان است تبدیل کرده.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی