آموزواره

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

آموزواره

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

پاورپوینت معماری ارگانیک | معماری طبیعت گرا | پاورپوینت معماری

پاورپوینت معماری ارگانیک : لغت ارگانیک در لغت نامه ها به عناوین مختلف ترجمه شده است.ازجمله عالی، بدست آمده از سازوارهای زنده ، وابسته به اندام ،تن مایه و...اثر ارگانیک به اثری گفته میشود که مانند گیاه و موجودی زنده کاملا به صورتی پویا درجهات مختلفی رشد کرده باشدوهیچ عاملی به جز نیروهای حیاتی مانع رشدآن نشده باشد.

بینش معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد.رمانتیسم یک جنبش فلسفی هنری وادبی در اواخر قرن 18و19 میلادی در شمال غربی اروپا بود که به سایر نقاط اروپا و آمریکا سرایت کرد. این جنبش واکنشی در مقابل خردگرایی عقل مدرن بود.رمانتیکها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند که بیشتر درمورد احساس و عواطف بود،به همین دلیل اکثر فلاسف رمانتیک شاعر بودند وبه تجلیل ازطبیعت،عواطف وتخیل می پرداختند که به مبانی علوم اثباتی مانند فیزیک و ریاضی و منطق معتقد بودند.

معماران برجسته ی سبک ارگانیک

رالف والدو امرسون

نویسنده و شاعر وکشیش آمریکائی هنرمندان را تشویق میکرد که از طبیعت الهام بگیرند.وی هنرمندان را برای یافتن رابطه بین فرم وعملکرد در طبیعت هدایت میکرد.او می نویسد:طبیعت سیستمی از فرمهاوروشهای بوجودآوردن راخلق میکند که  مستقیما قابل تطبیق در هنراست.

لوئی سالیوان 

سالیوان به روشی معتقدبودکه مشابه پروسه بوجود آوردن درطبیعت بود.اوبرای اولین بار اصطلاح فرم تابع عملکرد را بیان نمودوچنین عنوان کرد که بعد از مشاهده مستمر پروسه طبیعی به این نتیجه رسیدم که فرم تابع عملکرد است. سالیوان درمورد مصالح  میگوید :سنگ و ملاط در ساختمان ارگانیک زنده میشود.

معماران سبک ارگانیک ایران

مهندس هوشنگ سیحون(آرامگاه بوعلی سیناونادرشاه)

مهندس پاسبان حضرت(پارک جمشیدیه)

مهندس مهرداد ایروانیان کافی نت صورتی

پاورپوینت معماری ارگانیک دارای 13 اسلاید می باشد و حجم آن 5 مگابایت است.


سفارش پاورپوینت معماری مورد نظر شما

proje-memari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی