آموزواره

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

آموزواره

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

پروژه های معماری ، پاورپوینت معماری ، شیت لایه باز معماری

روستا 2 اغشت | مطالعات روستا 2 | پروژه روستای اغشت

روستا 2 اغشت : روستای اغشت از توابع دهستان برغان می باشد و در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ در واقع شده است. فاصله روستا تا مرکز دهستان 12 کیلومتر است. این روستا به رودخانه «گلین رود»، از جنوب به روستا های «تکیه اغشت» و «باغبان کلاه» و از غرب و شمال غرب به روستاهای «آجین دوجین» و «ولیان» و از شرق به دره «سیبان دره» و دره «ورده» محدود می شود.

مطالعات وضع طبیعی روستا ، روستا 2 اغشت

اقلیم

اقلیم روستا با زمستان های سرد و تابستان های معتدل به صورت کوهستانی معتدل می باشد. اغشت دارای آب و هوای نیمه خشک داخلی است که نوعی آب و هوای مدیترانه ای است ومنطقه ای است ییلاقی با مناظر بسیار زیبا که با این مشخصات سبب مهاجرت و مهاحرت های فصلی افراد از شهرهای اطراف مانند تهران و کرج شده است.

آب

منبع تامین آب شرب روستای اغشت 3 حلقه چشمه به نام های سیرود، انجیر باغ و آن دست است که عمدتا در حاشیه ی شمالی روستا پراکنده است.

در سال (1383) به دلیل بارش زیاد برف و باران، چشمه های روستا پر آب بوده وسطح زیر کشت روستا را بالا برده است. نحوه استفاده آب چشمه برای کشاورزی به این صورت است که اهالی روستا چشمه های موجود را از طریق زهکشی به هم دیگر متصل کرده اند و در نهایت آب چشمه ها در یک مسیر جریان یافته و توان آب یاری آن افزایش میابد البته درصد کمی از اراضی کشاورزی روستا (حدود 10 هکتار) از رود انه ی شاهرودمشروب میشود.با توجه به اینکه شیب عمومی روستا از شمال شرق به جنوب غرب میباشد و آبرسانی اغشت نیز از این شیب تبعیت میکند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی